Pracovník/pracovnice v administrativě
Základní informace
- Kód: (63-033-H)
- Schváleno od října 2022
- Rozsah hodin: 70h
- Počet hodin IT: 25h praktické výuky
- Cena: 12.900 Kč
- Požadované vzdělání: středoškolské (výuční list)
Učební plán
(Poučení o BOZP + dodržování zásad a bezpečnosti
úrazů (2h))
1) Vedení administrativní dokumentace v organizační jednotce (17h)
- Základní činnosti v administrativě.
- Vysvětlení pravidel evidování korespondence.
- Organizace práce v kanceláři (samostatně zpracovat a vyřídit korespondenci...).
2) Zpracování dokumentů v administrativě (13h)
- Úvod do písemné komunikace (vyhledat a zpracovat data, vyhotovit písemnosti v souladu s ČSN 01 6910 v platném znění).
- Psaní pracovních dokumentů (obchodní dopisy, objednávky, pozvánky, zápisy z porady na základě videonahrávky, faktury...).
- Zpracování administrativní agendy (pravidla evidence, archivace, skartace dokumentů, cestovní příkazy, vyúčtování služebních cest).
- Datová schránka (zpracování elektronické pošty, archivace, evidence).
- Psaní e-mailů.
3) Základy práce s počítačem (20h)
- Základní práce se složkami na pevných discích a na ploše (flash disk, externí disk).
- Psaní textů v programu MS Word (příprava informativního sdělení).
- Vytváření tabulek a grafů v programu MS Excel.
- Práce v PowerPointu (příprava jednoduché prezentace)
- Firemní informační systémy.
4) Komunikační dovednosti - styk s klienty a zákazníky (13h)
- Komunikační dovednosti v pracovním prostředí.
- Argumentace a vyjednávání.
- Řešení pracovních konfliktů.
- Pravidla efektivního telefonování.
5) Společenské vystupování (3h)
- Společenský kontakt v pracovním prostředí.
- Společenské akce.
6) Kancelářská technika (2h)
- Typy kancelářské techniky a její využití.
- Práce s kancelářskou technikou (kopírka, scaner, fax, psací stroj...)